הרב דרוקמן איננו: התגובות במערכת הפוליטית

אתר קול חי No Comments on הרב דרוקמן איננו: התגובות במערכת הפוליטית

תגובות רבות במערכת הפוליטית עם היוודע הסתלקותו לשמי מרומים של מנהיג הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל. נציגו בכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל"

הרב חיים דרוקמן צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני שעה קלה התקבלה הבשורה המרה על לכתו של מנהיג הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל, והוא בן 90. עם היוודע דבר הבשורה המרה, הגיעו התגובות מכל קצוות המערכת הפוליטית בישראל.

נציגו בכנסת, יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "יתומים היינו ואין אב. נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי הושברנו. זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלה בסערה השמימה ואנחנו אנה אנו באים".

"בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצידקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ״ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו וראה כל יהודי בבחינת כולך יפה רעייתי ומום אין בך. הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל" הוסיף סמוטריץ'.

"עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו, איש צדיק, איש חינוך, איש שכל כולו מוקדש לתורת ארץ ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל. העמיד תלמידים הרבה לאורך דורות והחיה בהם את תורת רבותיו, הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הרצי"ה זצ"ל. תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים".

בהודעת ישיבת אור עציון בראשה עמד, נכתב: "יחד עם כל בית ישראל, בית הישיבה התיכונית "אור עציון" מבכה מרה את האבידה הגדולה ועלייתו לגנזי מרומים של מורנו ורבנו ראש הישיבה למעלה משישה עשורים, זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבות בני עקיבא אשר העמיד תלמידים הרבה הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל".

"המקום ינחם את המשפחה האבלה ואת כולנו בהמשך דרכו בבנין התורה והארץ, ובהצמחת תחיית עם ישראל בארצו. מתאבלים מרה בית הישיבה" חתמו את הודעתם.

שרת הפנים, איילת שקד כתבה: "הרב חיים דרוקמן, תלמיד חכם, מנהיג דגול ואיש חינוך מופלג הלך לעולמו. הרב גילם בחייו את השילוב של ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, העמיד דורות של תלמידים אותם הוא חינך לדרך של תורה ועבודה, והיום הם לוקחים חלק משמעותי בליבת העשייה בחברה הישראלית".

יו״ר ש״ס אריה דרעי כתב: "בצער רב התבשרתי על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ״ל. לאחר שנזדכך ביסורים מרים וקשים. ‏שולח את תנחומיי הכנים למשפחתו הכבודה יחד עם רבבות עמך בית ישראל הדאבים עמוקות על הסתלקותו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ כתב: "הלב דואב על מותו של הרב דרוקמן, שזכיתי להיות מתלמידיו בישיבת אור עציון כנער. הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני. לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת. נפגשתי איתו בחודשים האחרונים, וזכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו. הרב דרוקמן היה ניצול שואה – שהתקומה הייתה חלק בלתי נפרד ממעשיו וממורשתו. בנתיב התקומה הזה, ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים ובכך יהיה חותמו. תנחומיי למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ שמחה רוטמן: "ברוך דיין האמת. קשה לתפוס ולהאמין. לפני זמן לא רב ישבנו בביתו של הרב, כל סיעת הציונות הדתית, להתברך מפיו ולקבל את עצתו. תמיד במאור פנים, בחדות ובבהירות שלא פסקה לרגע. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל, ושנזכה ללכת בדרכיו ולאור תורתו".

ראש מועצת בית אל שי אלון:  "התייתמנו מאב. אבא שדאג וליווה ועודד ותמיד נתן עצה טובה. אב שהגן ושמר באהבה אין קץ על הציבור אותו הוביל. כולנו ילדיו וכולנו יתומים. גם בית אל חשה רגשי תודה עצומים וגעגוע אדיר לרב חיים דרוקמן שהלך מאיתנו לאחר שנים של עשייה ובנייה בכל רחבי ההתיישבות, בכל רחבי העשייה הציונית והתורנית – הרוחנית והפיזית. מורשתו האדירה של הרב זכתה להוקרה עוד בחייו ותמשיך ותלווה אותנו עוד דורות רבים לאחר לכתו. ניצחו אראלים את המצוקים. יהיה זכרו ברוך".

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף: "יחד עם כל בית ישראל ותלמידיו הרבים שזכה להעמיד ולהנהיג, אני מבכה את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל ראש ישיבת 'אור – עציון', ראש רשת ישיבות 'בני עקיבא' וזקן רבני הציונות הדתית. המקום ינחם את רבבות תלמידיו, משפחתו וההולכים בדרכו. חבל על דאבדין".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום. לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד".

"פעילותו הענפה כחבר-כנסת שיקפה את היותו לא רק נציג של המגזר אותו ייצג, אלא שליח נאמן של הציבור הרחב בחברה הישראלית. ממשק מרכזי בין הרב לביני היה בתחום הגיור. כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, הוא נקט כדרכו בקודש גישה מקרבת לבבות שסייעה להצטרפותם של רבבות עולים חדשים לשורות עמנו".

"אש השליחות שבערה ברב דרוקמן לא כבתה והניצוצות שלה טמונים עמוק בליבם של אלפי תלמידיו. דרכו תימשך לדורות – ברוח דבריו של מורו ורבו, הרב קוק זצ"ל: "הבו אור, הבו קודש, הבו יושר, הבו צדק, הבו חיים שהם ראויים לשמם, לישראל. יהי זכרו ברוך" כתב נתניהו.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל לאחר שנזדכך בייסורים. ואני שולח את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי זכרו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

שרת המשימות הלאומיות המיועדת חה"כ אורית סטרוק: "ברוך דיין האמת, הרב חיים מאיר דרוקמן עבר לעולם שכולו טוב. בשיאו של חג החנוכה, אנחנו נפרדים מהרב שהאיר את חייו של דור שלם באור אהבת התורה, העם והארץ. אורו המיוחד יאיר אלינו מעכשיו משם".

השר למורשת המיועד חה"כ הרב עמיחי אליהו: "ברוך דיין האמת. הערב נפטר הרב חיים דרוקמן זכר צדיק לברכה, תלמיד חכם ענק שהקדיש את כל חייו לחינוך ולימוד התורה הקדושה. העמיד תלמידים הרבה, שקד על התורה יחד עם מידותיו הטרומיות, עסק בהנהגת הציבור, הפיץ וביאר את תורת הרב קוק זצ"ל להמונים והיה אות ומופת לציבור שלם בישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "אני מבכה את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו. תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל עמדו לנגד עיניו יום-יום שעה-שעה, והוא הקדיש את חייו במסירות נפש למען מדינת ישראל והעם היהודי".

"עמדתי עמו בקשר חם וקרוב לאורך השנים ותמיד שאבתי ממנו תובנות חשובות ומשכילות וזאת אמרתי לו, למשפחתו ולמוקיריו לא פעם. תנחומי למשפחתו, אוהביו ותלמידיו. חבל על דאבדין ולא משתכחין" הוסיף הרצוג.

ח"כ יצחק וסרלאוף והמיועד לתפקיד השר לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "בצער רב, קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבת בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן זצ"ל. העמיד תלמידים הרבה, הפיץ את אור התורה ולחם את מלחמתה בעוז ובגבורה למען העם והארץ".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו: "יחד עם כל בית ישראל אני כואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, האדם הגדול, אשר במשך תשעים שנות חיים, לימד, חינך וקירב יהודים לאמונה בבורא. ומתוך אהבת התורה הגדולה אהב את כל אדם מישראל, כל רגב מאדמת ישראל, וכל אות בתורת ישראל, ובשלוש השלמויות הללו חינך והעמיד דורות אשר ימשיכו ללמוד, וימשיכו לראות את האור הגדול, מאיר לנגד עיניהם. חבל על דאבדין ולאו משתכחין".

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "זכיתי באופן אישי להתייעץ איתו רבות על הנהגת העיר וחיזוק החינוך והיהדות בעיר הקודש ירושלים.
איבדנו מנהיג רוחני דגול ואני משתתף בצער משפחת דרוקמן הענפה, עם תלמידיו וכל תלמידיו ומוקיריו ברחבי הארץ ובירושלים. זכיתי באופן אישי להתייעץ איתו רבות על הנהגת העיר וחיזוק החינוך והיהדות בעיר הקודש ירושלים. איבדנו מנהיג רוחני דגול ואני משתתף בצער משפחת דרוקמן הענפה, עם תלמידיו וכל תלמידיו ומוקיריו ברחבי הארץ ובירושלים".



0 תגובות